بدن انسان, توانایی های بدن انسان,چشمان عاشق

عاشق بودن باعث گشاد شدن مردمک چشم می شود

 

توانایی های خارق العاده بدن
تمامی ارگان ها و قسمت های مختلف بدن وظایف خاص خود را دارند و کار یک عضو کار دیگری را تکمیل می کند. اما برخی از بخش های بدن، تنها وظایفی را که ما می شناسیم بر عهده ندارند، بلکه می توانند کارها و توانایی های خارق العاده ای را به نمایش بگذارند.

 

چشم ها می توانند هشدار دهنده سرمای بیش از حد بدن باشند
همه ی ما وقتی سردمان می شود می لرزیم، اما بدن چگونه متوجه می شود که دما نزدیک به حد خطر است؟ چشم ها نشان دهنده ی سرمای شدید بدن هستند. هنگامی که هیپوترمی شدید می شود (سرمای بیش از اندازه بدن)، رگ های خونی برای جلوگیری از خروج گرما (انرژی) تنگ می شوند و گاهی ممکن است فرد به طور موقت نابینا شود.

 

حس بویایی می تواند شما را به گذشته ببرد
بوییدن یک شیشه عطر آشنا می تواند بلافاصله شما را به خاطرات گذشته ببرد. احساس و درک بوها مانند یک ماشین زمان می ماند. قشر بویایی مغز مسئول ایجاد حس بویایی است و این محل، زادگاه احساسات و محل ذخیره خاطرات نیز است.

 

مفاصل دردناک می توانند آب و هوا را پیش بینی کنند
درد مفاصل قبل از بارش باران یک داستان خیالی نیست. به گفته جراحان ارتوپد، هنگامی که طوفان در راه است، فشار اتمسفر کاهش می یابد و باعث می شود انتهای عصب حسی مفاصل بزرگ باعث افزایش نسبی فشار مایع بین مفاصل شود و در نتیجه درد را ایجاد کند. دردهای مکرر و صداکردن مفاصل یک پیام با خود دارد: چتر را فراموش نکنید!

 

دانستنیهای علمی,توانایی های بدن انسان,اطلاعات عمومی

ضربان قلب افراد می تواند بدون هیچ نشانه ای، آینده را پیش بینی کند

 

ضربان قلب می تواند آینده را پیش بینی کند
قلب شما نمی داند چه زمانی قرار است ازدواج کنید و یا چه اندازه باید مالیات دهید، اما بررسی های اخیر نشان می دهد که ضربان قلب افراد می تواند بدون هیچ نشانه ای، آینده را پیش بینی کند. قلب می تواند تشخیص دهد که یک اتفاق هیجان انگیز و یا یک مشکل در راه است. پس به ندای قلبتان توجه کنید.

 

مردمک چشم عاشق  بودن تان را فاش می کند
اگر می خواهید عشق تان را از کسی مخفی کنید، وقتی او نزدیک شماست در جایی با نور کم بایستید، زیرا عاشق بودن باعث گشاد شدن مردمک چشم می شود. در این جاست که باید از سیستم عصبی سمپاتیک تان ممنون باشید. این سیستم، کنترل کننده ی اتساع مردمک می باشد. نه تنها زمان دلبستگی به دیگران این اتفاق در شما رخ می دهد، بلکه خیره شدن به زیبایی ها مانند منظره طلوع خورشید نیز مردمک ها را متسع می کند.

 

چشم ها می توانند آمدن بهار را پیش بینی کنند
شاید به ظاهر، آب و هوا هنوز سرد و آزاردهنده باشد، اما آلرژی های زودهنگام خبر از آمدن روزهای گرم تر می دهند. قبل از تغییر آب و هوا، گرده گیاهان در هوا زیاد می شود و باعث خارش و آبریزش چشم ها و بینی می شود.

 

توانایی های بدن انسان,بدن انسان,علل سردرد و میگرن

افراد مبتلا به میگرن به تغییرات دمایی حساس اند

 

میگرن می تواند تغییرات شدید دمایی را نشان دهد
بسیاری از افراد مبتلا به میگرن، به تغییرات شدید دمایی حساس اند. این تغییرات دمایی سبب عدم تعادل در مواد شیمیایی مغز از جمله سروتونین شده و باعث بروز سردرد می شود.

 

دستگاه گوارش می تواند به شما نیروی فوق العاده بدهد
وقتی مغز از طریق سیستم عصبی سمپاتیک پیام هشدار را دریافت می کند، آدرنالین ترشح شده و ضربان قلب و میزان تنفس افزایش می یابد، مردمک ها اتساع یافته و از همه مهم تر دستگاه گوارش خاموش می شود و به عضلات اجازه می دهد با یک نیروی باورنکردنی منقبض شوند. در واقع سیستم گوارش، انرژی خود را به ماهیچه ها و اندام ها قرض می دهد.

منبع : tebyan.net